La intenció i l’entusiasme

Em considero amic de Nando Cruz, i no puc dir-ho de molta gent. El dissabte del Primavera Sound 2016 vaig coincidir amb ell a les portes del Fòrum, en l’assemblea de la Unió de Sindicats de Músics, Intèrprets i Compositores. Quan vaig veure’l, el primer que volia comentar amb ell no era la trilogia sobre Gabi Ruiz que ha publicat a El Confidencial, sinó com havia acabat la festa que va compatir amb una colla d’amics el diumenge anterior. Ho explico per deixar clar des d’on escric.

Professionalment, l’admiro per moltes coses. També discrepo d’algunes coses que escriu, però és sobretot en la discrepància on trobo més raons per llegir-lo. Perquè em fa pensar, a vegades enfadar i tot, però fins i tot quan més lluny em trobo del que diu sé que m’està aportant una mirada diferent que paga la pena tenir present. No dic que hagi de pensar com ell, sinó que m’ajuda a pensar-me, a reflexionar sobre el que faig. I si després de pensar-hi segueixo sense coincidir amb ell, cap problema. Malament rai si tothom pensés el mateix i desaparegués la dialèctica.

Em considero amic del Nando Cruz perquè no necessito compartir al 100% tot el que escriu, ni tan sols al 50%. Mai l’he preguntat què pensa de la manera com faig de periodista, però puc sospitar el que li agrada i el que no. I no li ho pregunto perquè no té cap importància. Fa més de vint que ens coneixem i mai hem sigut amics íntims, d’aquells que es fan totes les confessions, però així i tot sé que quan ens trobem o quan intercanviem mails no hi ha cap màscara. Plegats hem reflexionat sobre una professió, el periodisme musical, a la deriva. Amb el Nando no he discutit: he pensat. Sí, a vegades ens prenem massa seriosament a nosaltres mateixos, que és una manera de ser vanitosos fent veure que no ho som, però per sobre de tot el més important que segueixo aprenent amb el Nando és com de necessari és mantenir l’entusiasme, creure que allò que fas té un sentit, per petit que sigui, que tot té una intenció.

Anuncis

Un pensament sobre “La intenció i l’entusiasme

Deixa un comentari

